Articole

Raport si comunicare

lc1Saptamana trecuta m-am aflat intamplator in biroul unei companii si am sesizat mai multe erori de comunicare ale personalului cu potentialii clienti, iar despre acest lucru va propun sa discutam in continuare.

Cei de la firma cu pricina prezentau serviciile, oferta si modalitatea cum puteau sa isi ajute clientii, insa acestia din urma pare-se ca nu intelesesera nimic, doreau total altceva, nu vroiau sa faca sub nicio forma ceea ce li se propunea, erau niste ,, neascultatori’.

La un moment dat discutia ajunsese la cote ridicate de nepotrivire, la nervi si nemultumire de fiecare parte.

Si credeti ca a castigat cineva din aceste neconcordante? Bineinteles a nu.

Am stat si am reflectat sa vad totusi ce s-a intamplat, unde s-a gresit? De asemenea, am cautat sa inteleg care este secretul concordantei intre doua parti, ce leaga pentru a se ajunge la o intelegere reciproc favorabila, cum se poate realiza un raport acceptat de ambele parti.

Daca nu reusesti sa comunici cu cineva este ispititor sa te gandesti ca ai de a face cu o persoana de rea credinta, ingnoranta , care nu poate intelege cum ,, stau lucrurile”, o persoana care trebuie evitata, care iti produce doar rau.

Astfel cineva vine la tine ( la birou ) cu intentia de a crea un raport , de a-ti deveni client, insa din cauza unor neintelegeri de comunicare se ajunge intr-un final la o situatie antagonica, tensionata, care duce la amintiri neplacute si pierderi.

Deci problema se pune in a stabili un raport, iar bariera cea mai mare pe care o observ este in a considera ca cealalalta parte vede aidoma tie, simte la fel ca tine, percepe aceleasi senzatii, lumea lui se potriveste perfect peste a ta. Total eronat.

Daca ne gandim mai bine, vedem ca cealalalta persoana gandeste altfel, are experiente diferite de ale noastre, un mediu de viata altul decat cel al nostru, o alta cultura, religie, etc.

Solutia la neplacerile prezentate anterior ar fi flexibilitatea pe care trebuie sa o abordam atunci cand comunicam cu cineva, sa ne gandim mai mult la el, sa il oglindim mult mai bine, sa fim constienti ca el poate avea o ,, harta mentala” total diferita de cea a noastra.

Am citit undeva un mare adevar: ,, Rostul comunicarii tale este raspunsul pe care il obtii ” ( Anthony Robbins ).

Daca incerci sa convingi pe cineva sa faca un anumit lucru si face altceva, atunci eroarea de comunicare este a ta. Nu il blama pe celalalt, ci mai degraba vezi unde ai gresit in procesul comunicarii. E mai bine sa iti schimbi cuvintele si manifestarile comportamentale pana cand acestea se potrivesc cu felul lui de a vedea lumea.

Imbunatatind perceptia pentru celalalt, vei ajunge in scurt timp sa creezi o relatie,un business mai bun si de ce nu sa crezi fericire atat pentru tine cat si pentru clientul tau.

Author

1 Comment

  1. Foarte bun articolul! Ar trebui citit de multe persoane care activeaza in domeniul vanzarilor.

Write A Comment